torsdag, juli 05, 2007

Min lilla gullegris

Redan i mars, april någongång bestämde jag att min lilla gullegris ska flytta hem till sin ursprungsmatte, dvs mig. Flytten har varit på gång ett tag men idag, idag händer det. Då kommer min lilla darling, korsning mellan perser och norsk skogskatt, Ramses till mig och Stefan. Anledningen till att det dröjt är också att Stefan varit lite anti, men på midsommardagen när vi sov i Orsa insåg han hur mysig min darling är. Han är helt ljuvlig och den snällaste katten någonsin. Dessutom luktar han alltid gott, antingen sköljmedel för att han sovit i sängen eller skog för att han sovit i skogen. Pappa och mamma har köpt inflyttningspresenter till oss i form av en kattlucka och svindyrt foder (han är nämligen rätt kräsen). Själv ska jag köpa cheddar för att fira Rames ankomst. Han älskar nämligen cheddar och inte port salut som vi vanligtvis har hemma. Ikväll ska vi ligga i vår säng och äta cheddar, jag och Ramses. Längtar, längtar. Det kommer dock bli lite konkurrens för Ramses sover helst på min rumpa och där vill Stefan gärna ha sin hand när vi sover.

Inga kommentarer: