onsdag, juli 18, 2007

Saker man kan göra när man är ledig

Nu har jag börjat vänja mig vid mitt liv som semesterfirare. Jag inledde ledigheten med att bränna mig big time i måndags så nu flagnar jag fint. Tänk att man aldrig lär sig. Eftersom det ser ut som om een självmordsbombare besökt vår gård så blev jag igår less och åkte ifrån byggarbetsplatsen till mina föräldrar i stugan i Venjan. Det var en lugn och skön dag. Idag har jag varit lite husligt men laddar mest för kvällen då vi ska på Orsayra ikväll, jag och Stefan. Partyparet. Innan vi drar till grillning och rosédrickning så måste jag planera vår roadrip vi snart ska göra. Just nu ser roadtrip-planerna ut så här; bila till Oslo och ta en ganska exklusiv färja därifrån till Köpenhamn. Shopping i Köpenhamn och se vidare ner i Tyskland, var ännu oklart. På hemvägen kanske en sväng till Skagen eller liknande. Sen antingen en färja till Göteborg eller bil via bron och Malmö till Göteborg där vi ska hälsa på Stefans syster och sambo. Vidare bär det av upp i landet så att vi kan stanna där vi vill. Jag vill till Stockholm också och efter en veckan resande ska vi förhoppningsvis vara nöjda och glada bägge två.

Saker som man kan göra när man är ledig:
* Äta frukost vid lunchtid
* Inte titta sig i spegeln på två dagar (nästan sant)
* Låta håret självtorka
* Skippa sminket
* Dricka sig salongsberusad på rosévin och sen festa hur länge man vill, trots att det är vardag dagen efter
* Gå på hur långa power walks man vill
* Äta obegränsat med jordgubbar
* Grilla varje dag
* Välja den längsta kön på systembolaget just för att man har tid
* Fixa naglarna i minst en timme
* Duscha lääänge
* Sminka sig lääänge innan utgång
* Välja kläder lääänge innan utgång
* Konstatera att man borde vara långledig oftare

1 kommentar:

Anonym sa...

* Göra en resa till Sicilien. ;)