lördag, juli 14, 2007

Jag har det bra!

Jävlans va skönt det var att slutföra arbetet igår för att på riktigt gå på semester. Jag hann inte mer än hem förrän semesterfestandet var igång. Det som började med att Stefan och jag skulle grilla och dricka öl slutade med fest. Här. Igen. Det som skulle bli en tidig sänggång blev en utgång och tillhörande efterfest. Men, det var glatt som alltid.
I morse när vi vaknade var jag inte ett dugg avis på Stefan som skulle på svensexa. Medans han gjorde sig redo för paintball och annat trams låg jag kvar och myste i sängen. Länge, länge. Det kändes så lyxigt att inte behöva gå upp, det har jag inte varit med om på mycket, mycket länge. Jag somnade om, så klart, och vaknade av att jag låg och dreglade på Aftonbladet.

Nu har jag ätit lite thaimat som jag lagade häromdan, mums mums. Ska nu ta mig en titt i dvd-hyllan och sätta på något bra. TV:n är det nämligen nåt fel på. Eller inte TV:n kanske utan parabolen. Det bara sprakar. Jävla parabol. Innan filmen ska jag ropa in Ramses. Gud så mysigt det ska bli.

Inga kommentarer: