torsdag, december 14, 2006

Slut på jobbdag.

Så var den här arbetsdagen till ända. Eller i alla fall den delen av den som spenderas på kontoret. Ikväll ska jag ju på julkostert för jobbets räkning.

Idag har jag varit arg en del, på följande.
1. Bredbandsbolaget. Jag hatar ju Telia så jag lät mig lätt övertalas när en väldigt trevlig kille från bredbandsbolaget ringde för några veckor sedan och frågade om jag ville byta till dem. Jag skulle få mycket högre hastighet till samma pris som innan. Kör, sa jag. Han lovade dyrt och heligt att jag inte skulle märka av bytet. Tjena, häromdan, när bytet tydligen skedde, funkade ingenting. Jag blev tokarg och ringde och skällde. Fick instruktioner om hur jag skulle göra och det funkade. Servern hoppade dock ur och idag upptäckte vi att det inte går att skicka stora mail längre. Fly förbannad ringer jag upp igen och undrar va fan som har hänt. Då berättar de att vi bara kan skicka 10 Mb, mot tidigare 100 Mb. Jag försökte förklara att vi är i stort behov av att kunna skicka stora filer men de hade ingen lösning. De kopplade mig till kundtjänst, eller försökte, de kopplade bort mig. Annu argare ringde jag upp igen. Som tur är var jag så arg att vi numera har 100 Mb. Dock fortfarande arg.

2. Servern. Funka för i helvete! Har tom haft min datakille här men inte ens han fick fason på´t.

3. Konkurrerande tidning. Jag har en princip, om en annons som vi producerat ska gå i en annan tidning så skickar vi den annonsen till den tidningen utan att debitera något för det. Så resonerar tydligen inte konkurrerande tidning, detta till trost att de fått hur många annonser som helst av oss. Dålig jävla stil. Kommer jag att ta tag i det i morgon.

4. Glokärringar. Idag hade jag kjol på mig, en ganska kort sån. Men inte på något sätt oanständigt kort. På lunchen höll fler än en kärring på att glo ihjäl sig. Get a life! (eller iaf en kropp så att ni också kan ha hyfsat kort kjol ;))

Nu är jag färdigarg för idag för nu ska jag hem och mysa en timme med S innan det bär av på konsert!

Inga kommentarer: