torsdag, december 14, 2006

En torsdag i Mora.

As I write är det exakt, nästan på klockslaget, nio dagar tills jag lämnar allt vad julstress heter för sydligare breddgrader. Destinationen är Indien och det ska bli helt fantastiskt. Eller, jag tror det iaf. I morse när jag anlände till jobbet stormar min säljare Sune mot mig och säger: "Al Qaida (stavas det så?) ska slå till mot Goa". Kul! Lugnade mig något efter att ha tagit reda på att UD inte gått ut med någon varning. Vi får väl se om jag kommer hem i ett paket eller ej.

Idag är för övrigt en väldigt bra dag. Jag känner mig hyfsat utvilad och lycklig. Idag har Magazin-gänget fått tillskott av en av mina favvisar Malin, annonsproducent och väldigt god vän. Malin är bara hos oss några dagar varannan vecka och de dagarna gillar jag extra mycket.

Nu ska jag skriva ner några julrecept som kommer bli det bästa reportaget i nästa Magazin som kommer nästa onsdag. Det är recept på tryfflar och ack så mycket pill det verkar vara med de där. Jag har dock provsmakat och kan garantera att det är värt pillet - mums!

Snart.. pannkakor, vafan det är ju torsdag liksom :)

Inga kommentarer: