tisdag, januari 25, 2011

Seaview, rapport

Vad ska man säga om livet just nu egentligen?
Det är för jävla bra alltså.

Har förmånen att bo på det lyxigaste hotellet jag någonsin bott på. Vi har en stor tvårumsbungalow med två badrum och fyra duschar. Det bästa är ändå vår privata pool med bubbel utomhus och vår jaccuzi som kan vara både inomhus och utomhus, eftersom de stora glasfönstren som omslutet den går att dra undan.

På dagarna sover vi länge, njuter av en dignande frukostbuffe och sen är det sol och bad för hela slanten. Stella är som galen i att bada och vi får gå i skift för att orka med hennes tempo. Eftermiddagarna ägnas åt sen lunch och shopping. Sen mer bad innan hjärtat slocknar i vagnen och vi andra två får vuxentid på restaurang.

I dag åkte vi till Phuket med mina, och framförallt mamma och pappas, goda vänner Per och Monica som har ett så häftigt hus här nere. I lördags hade vi en heldag med dem som avslutades med en fantastisk middag i solnedgången på stranden.

Nu ska vi ta ett kvällsdopp med en kall Singha innan det är dags att krypa ner i sängen med en god bok.

Jag tror vi stannar här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va härligt det låter. Njuuuut, för här hemma är det alldeles för kallt igen. /Anna

Anonym sa...

Och du som bojkottade Thailand ;), skit i Phuket bara!
Njut så länge det varar, här hemma är det kallt.
Helena

Sofia sa...

Tack Anna!

Helena; jag bojkottade inte Thailand pga att jag inte trodde att jag skulle gilla landet. Har fortfarande en hel del åsikter om varför man inte tar tag i problemen med sexturism etc. Här i Khao Lak är dock prostitution tack gode gud förbjudet.

Maja sa...

Åh vad avis man blir, låter helt helt helt UNDERBART!

Anonym sa...

Åh, jag är inte så lite avundsjuk. =)
Mamma & Pappa åker till Thai på lördag och jag har försökt hinta till Linus att jag och Agnes borde följa med. Men det gick inte riktigt hem. =)

Hör av dig när du kommer hem så kan vi väl styra upp en liten vinkväll nu när jag slutat amma!

Puss & Kram Malin