söndag, januari 16, 2011

Hej värme, hej avkoppling

Det är lätt att hamna i snack om allt man ska göra och så blir en bråkdel av. Ibland måste man bara ta och bestämma sig. I måndags kände jag ett akut behov av att få värme, sol och avkoppling på riktigt. Jag går som vanligt "all in" och gjorde grundlig research om var vi skulle åka samt sökte resor som en tok. Jag har rest en del i mitt liv, mycket tack vare att mina fina föräldrar tagit med mig och brorsan ut i världen. Har tidigare bojkottat Thailand för att jag ansett att det fanns mer spännande ställen i bland annat Asien där jag dessutom slipper se baksidan av turismen. Men nu är jag ju en riktig svenne-banan med en ettåring så då kändes ändå Thailand som det självklara valet.

I torsdags surfade jag in på Fritidsresor och hittade resan för oss. Den går till Khao Lak och är top of the line. Hittade en restresa på ett stort familjehotell vid stranden. Vi kommer att bo i en egen lyxig bungalow med privat pool, känns på den! Så här ser det ut.

Bokade i torsdags. Åker på tisdag. Kom på att jag har ett ogiltigt pass eftersom jag bytt efternamn. Polisen har mer eller mindre lovat att det kommer i morgon. Stefan och Stella fick åka till Rättvik och vaccinera sig. Nu i dag tvättas alla sommarkläder och ska sen vikas fint ner i resväskor. Vilken jävla lycka. Bara lilla familjen, lata dagar vid stranden, god mat, bra böcker och kortspel. Det vi behöver vi.

Annars då så har det varit lite uppståndelse kring min tv-medverkan. Vägrade först medverka i lokaltidningen men när mina gamla kollegor ringde och sa att de tänkte skriva med eller utan mitt samtycke samt ta en arkivbild från 2000 gav jag med mig. I morgon ska jag träffa radio och så har en hel del hört av sig. Kul! Tyvärr (eller kanske tack och lov) fick jag inte se mig själv i onsdags. Jag hade laddat med Moras finaste tjejer, en massa snacks och vin. Förväntansfulla som få bänkade vi oss för att upptäcka att det bara var från Göteborg och Helsingborg. Eftersom Stockholm var först tidsmässigt sätt trodde jag naturligtvis att det skulle sändas först. På onsdag när det sänds får jag kolla på TV4 Play för då är jag ju i solen. Landar för övrigt på min födelsedag på onsdag. Kan tänka mig sämre födelsedagar...

Sen sist har jag också varit ute på en spontanutgång. Var inte alls laddad, planerade till och med att åka hem efter middagen men det gjorde jag inte utan kom istället hem väldigt tidigt... på morgonen. Vi hade logen på hockeyn och åt och drack gott. Sen blev det Sportbaren och efterfest. Var inte den kaxigaste blondinen i stan i går.

Nu ska jag bada orkidéerna och sen börja laga mat. Alla föräldrar kommer på för tidig födelsedagsmiddag. Jag ska bjuda på en synnerligen omsorgsfullt tillagad älgbiff. Till det risotto med Karl Johan-svamp. Dessert blir det också men den har jag inte kommit på ännu.

På återseende, före, under eller efter Thailand.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du att du är med NU på onsdag som kommer eller vad?

Anonym sa...

"Nu i dag tvättas alla sommarkläder och ska sen vikas fint ner i resväskor."

Sofia - lämna merparten av packningen hemma, du kommer att "shop til' you drop" på plats ändå, ha så trevligt!!!
tante Å

Therese♥ sa...

Hoppas att du och familjen får en trevlig resa!! :) Thailand är fantastiskt! Ha det gott!! Njut!

Ville sa...

Vad roligt, jag åker till Thailand den 31:a, så då kommer jag till Khao Lak någon dag innan ni åker hem. :)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ha en underbar resa!!

Härlig blogg du har! Kram Maria

Cattis sa...

Jösses mössa! Det var snabba bud..boka en torsdag och åka veckan efter. Jag bokade i februari 2011 och åker mars...2012 =) hahaha!
Suger åt mig info om Khao Lak och Thailand.
Vad tyckte ni???
Vi har bokat Khao Lak Laguna Resort. Även det med Fritidsresor!