fredag, januari 28, 2011

Livet på Blue Village Exotic

Det är fortfarande lika ljuvligt här i Khao Lak. Vi bor på ett riktigt charterhotell med uteslutande barnfamiljer och pensionärer. Det mest dramatiska som händer är när jag och en uppblåst, snobbig förortspappa kommer till ett ledigt frukostbord ungefär samtidigt. Well, jag var först men den osympatiska mannen körde med översitteri och lilla gumman-blick. Då gick han på fel liten gumma för jag tänkte under inga omständigheter släppa bordet och det gjorde jag inte heller.

Annars kan jag konstatera att det blir en ny typ av semester när man reser med barn. Somnar runt elva varje dag och det är så skönt. Det är lugna dagar helt enkelt och jag älskar't.

Stefan har blivit kompis med två pensionärer i 70-årsåldern. Igår gjorde de stan och var på bar. Haha. Själv stannade jag hemma med min bok och dotter. Det bästa med semester är nästan att läsa böcker och det ska vara kriminalromaner.

Nu ska vi gå och äta lunch. Har totalt snöat in på spicy salad med riven omogen papaya, nötter, koriander och ljuvlig dressing. Mycket möjligt att det blir en Singha till det. I den här värmen dricker till och med jag nån öl ibland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Fia!

Som sagt så förvånar det mig inte att du tog vinsten vid frukost=) Hälsa familjen där nere!

Kram kram

MaL

Anonym sa...

Låter ju underbart där nere är inte alls avis hehe Kram / stin