torsdag, november 24, 2011

Advent?!

Jag är lite allergisk mot den här tiden, eller snarare vad den här tiden gör med mig. För när alla börjar bli advents- och julhetsiga så dras jag med, hur mycket jag än bestämmer mig för att inte göra det.

Det handlar om stakar, pynt och tomtar som ska upp till första advent på söndag. Det känns ju helt galet att det ens är första advent, med tanke på att jag har nån slags september-, oktoberkänsla. Tack vare vädret, så klart.

Och fast jag blir irriterad av allas pynthysteri så har även jag lite stakångest. Var är de? Funkar de? Behöver jag köpa nya?

Och fast jag tycker att det är alldeles för tidigt ännu så bakade jag saffransbiscotti i går.

Och fast jag kräks av julklappshysterin så pratade jag och Stefan i går om vad vi ska köpa till lillfröken i julklapp.

Ska titta på julbelysning på lunchen, jag är lika julhetsig jag som alla andra. Hur blev det så?

Inga kommentarer: