torsdag, december 02, 2010

Livet är bra härligt

Klämkäck rubrik va? Men just nu stämmer det. Livet har ju sina ups and downs, så även mitt ska gudarna veta. Jag är en känslomänniska big time. Jag skrattar, pratar, mår bra och njuter av livet men så är det ju inte alltid. Jag har ett jävla humör ibland; skriker, gråter och mår dåligt. Som många andra. Allt är ju inte lika ljuvt som det är i mångas bloggar, även i min. Livet är en prövning och alla dagar är inte lika roliga. Men när det är bra, då ska man fan njuta.

I dag fick jag ett enormt känslopåslag åt det positiva hållet. Jag vet egentligen inte varför. Men jag känner en massa lycka. Jag älskar mitt liv dagar som denna; min dotter, min man, mitt hus och där jag bor, mina katter, mina vänner - allt. Det är en härlig känsla.

Ändå har det inte hänt nåt särskilt. Jag hade en redig mysförmiddag med Tellan. Och vilken unge hon är. Snackar mer än de flesta och inte så konstigt det kanske, med tanke på hur mycket vi pratar med henne. Man ska prata med barn, inte om dem över deras huvuden. Hon babblar; mamma, pappa, missen, vovven, pippin, mommo, kaka, muu, mjao, vov, bää, fot, mage, titta, där, brum och så vidare. Och så är hon så där härligt busig och full av liv. Vilket mirakel det är att ha ett eget barn, ens eget kött och blod som man känner sån gränslös kärlek för. Det kan aldrig skrivas för många gånger.

Efter myset hann jag jobba lite medan hjärtat rejält påbylsad sov ute i vagnen. Sen kom mamma/mormor och lagade lunch till mig, perfekt. Jag körde till Noret och valde äntligen en ny matta till vardagsrummet. Från Mio fick jag med mig en stor, vit, mysig och go matta. Sen klarade jag av fredagshandlingen redan på en torsdag, åkte hem, fick slumra en halvtimme, fick besök av härliga grannarna Maria och Per, lagade mat och avslutade kvällen hos ett annat grannpar, Jenny och Jerker. Jag och Jenny babblade, i vanlig ordning, lagade lite paj och tog oss en kopp glögg. I morgon är det tjejkväll där med massa härliga brudar. Jag längtar!

Som om det inte vore nog så ser jag fram emot ytterligare ett äventyr som snart påbörjas. Lite som en dröm blir sann. Ska bli så skoj. Men mer om det sen.

Nu är det bedtime, men eftersom jag mår så bra så ska jag nog njuta av denna torsdag ett tag till.

2 kommentarer:

Mia sa...

Hmm, är detta äventyret detsamma som du skrev om förut, eller har du fler på G? =)

Skogsviola sa...

Härligt med folk som vågar skriva om att må gott!