onsdag, december 15, 2010

En till resa

Livet är härligt. Det bjuder ibland på resor och just nu är jag mitt i en.

I helgen var jag på en annan - till Göteborg. Jag har lyxen att ha världens bästa svägerska. Therese är en dröm. Hon är klok, fin, härlig, rolig och en massa andra saker med superlativ framför. Även hennes andra hälft, Sven, är en person som vi tycker mycket om. Så när vi åker ner till Götelaborg blir det givetvis en höjdarhelg. Tog ett klokt, men ack så jobbigt, beslut att åka hem sent lördag. Tellan skulle nämligen inte uppskatta bilåkning en hel dag när man istället kan leka. Så, när det var sovdax för fröken, efter en härlig lördag på stan med julmarknad i Haga, en del kap och slutligen middag på Sjöbaren, så packade vi Audin och drog mot Mora. Vid tre nånting landade vi i Långlet, trötta som få.

Söndag och förberedelser inför en galen vecka. Den jag är mitt i just nu. Sena kvällar, därav att jag sitter här nu. Varvar ner framför datorn, kan man säga. I morgon fortsätter äventyret, mitt andra galna den här senhösten som tillslut blev urkall vinter. Och det är det här äventyret jag faktiskt velat vara i många gånger.

Nu ska jag försöka sova. Det är svårt.

6 kommentarer:

ulle sa...

Härligt Med äventyr,vet ju inte om man kan önska lycka till, eftersom jag inte vet vad det handlar om men jag har mina aningar :) Så jag önskar Lycka Till!!

Anonym sa...

Det är ju sååå roligt! Väntar med spänning till nästa år:) Syns imorgon!
Kramar i massor!/Grannen Jenny

Linda sa...

Håller alla tummar för dig. Kram

Sofia sa...

Hörde att Halv åtta hos mig ska spelas in i MOra den här veckan ;-)

Det vore något för dig, du skulle ta hem hela vinsten med råge.

Hoppas vi får se dig i programmet, de vore roligt.

Kram Sofia

Mia sa...

Spännande!! :)

Anonym sa...

Lycka till!! Kram Nina