onsdag, december 08, 2010

Det finaste jag har

Funderar på vad som har hänt sen sist. Kommer fram till följande...

... jag hade en helt fantastiskt helg som inleddes med tjejkväll hos grannen Jenny med mycket snack, lite Singstar och ännu mer snack. Gillar såna påladdningar.

... gjorde Tomteland i söndags. Julfestival och Tomtebröllop och jag hade möjlgheten att förena nytta med nöje. Fick ett frilansuppdrag att bevaka det hela åt ett magasin och fick dessutom njuta av det hela med min familj. Bra kombo.

... har sprungit en jävla massa kilometer på löpbandet och mår så bra av det; att svettas och samtidigt rensa tankarna till bra musik. Bra kombo, igen bra kombo.

... har njutit en massor av min vackra dotters snack. Jädrar anamma vad den fröken snackar. Härmar i princip allt vi säger. Gullungen.

... fick spontanbesök av bästa lillebror Ludde i går. Han jobbar ju numer som kameraproffs på Canon och åker runt och utbildar butikspersonal på stora kedjor inom det märket. I går gjorde han Gävle och i dag Mora och då passade han på att hänga med oss och sin brorsdotter ett tag. Trots att Tellan inte träffar morbror så ofta så grät hon när han åkte i morse. Och hon gråter aldrig...

... har njutit av sista onsdagssången. För att citera en annan mamma på Fejjan så har jag/vi haft så kul och lärt känna en massa trevliga mammor/pappor och barn. Nästan lite sorgligt i dag när det var sista gången för terminen. Men vi fortsätter nästa, även om Stella då går med sin fina pappa.

... har spikat det mesta inför nästa vecka. Det kommer bli galet roligt, var så säkra.

... har kommit på att det är för lite vardagslyx. Livsnjutare som jag är gillar jag initiativ som det ikväll; härlig middag hos Matilda och Tobbe. Hade dessutom barnvakt så vi fick njuta av lite glögg och lite vin innan vi landade i hemmet i lagom tid.

.. har konstaterat, återigen, att jag har världens finaste familj. Stefan, Stella, Isis och Ramses är den största lyckan. Här kommer en bildkavalkad på de förstnämnda.






I morgon laddar vi om för nya tag. Det innebär först en lång transportsträcka, faktiskt den längsta någonsin för lilla fröken Jemthans, om man räknar biltransportmässigt sett. Vi ska åka till Göteborg och hälsa på faster/gudmor Therese och Sven. Äntligen kommer vi iväg! Har glömt att offentliggöra att Stella ska få sin första kusin. Lycka är att Therese och Sven ska få en liten bebis i slutet av mars. Nästan så att man blir sugen igen.. men det får vänta ett par år.

Nu ska jag ta tag i alla måsten det innebär att åka iväg en helg. Det är inte så bara numer.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Oj vad söt hon är! Hoppas ni får en bra helg! Å kör försiktigt!

Åsa sa...

Vilken sötis...Stella alltså. Äntligen kommer du snart tillbaks till jobbet. Saknar dig. Ska bli kul att få ses,äta lunch och snicksnacka lite varje vecka...