måndag, juli 14, 2008

Update

Oj så skönt det är att ha semester. Förra veckan var alla tiders med långcykling runt Orsasjön med Linda M, besök i Katarinas finas stuga i Borlänge, shopping och trip till Venjan med sol, bad och mys med Karin&Anders plus barn. Sent i fredags kväll for vi till det galsnaste på länge Idreyran. När jag vrit där i ungefär fem minuter hade jag och Malin hookat upp med två porrfilmsskådisar och den konstigaste gubben jag träffat i hela mitt liv. Värre skulle det bli.

Lördagen började på den lokala grillen med lunch och vin. Sen eskalerade det med inhandling av hulken-masker och lite annat tok. När vi gick på gatan blev vi helt plötsligt kidnappade av Hannah och company som slängde in oss i en buss. Sen blev det fest i Herrgården, fest på Vandrarhemmet där vi bodde, fest i tältet och senare fest i grillkö. Ett riktigt höjdardygn med många roliga minnen. Väl hemma igår var det dock skönt att krypa ner i soffan med två filmer och mys med en kärlekskrank katt.

Idag har jag fått golv. Svärfar, Stefan och Benny har gjort ett imponerande jobb och lagt hela det fina ekparkettgolvet på en dag. Själv har jag servat med mat och mest varit trött. För att piggna till cyklade jag till gymmet och svettades på löpbandet en halvtimme. Sååå skönt.

I morgon är det packning och biltvättning på schemat för på onsdag åker vi och Linda och Benny till Götelaborg och blir borta till söndag. Ska bli väldans kul.

Jag pocketshoppade förra veckan. Nu ligger fem olästa böcker på mitt nattduksbord och väntar på mig. Och nu ska jag välja vilken som ska få öppna sig först.

1 kommentar:

Dadischa sa...

Hej!
Jag är med i någonting som heter gratis bio. Där samlar man ihop till sina gratis biobiljetter eller ännu bättre presentkort värde antingen 300 eller 500 eller 700kr på valfri butik! Allt är gratis! Gå emd du också vett jag:D

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=47675

Kramar