onsdag, december 07, 2011

Solsken efter regn

I lördags hände något med mig som eskalerade i söndags. Kroppen sa ifrån både fysiskt och psykiskt. Halsont, kroppsont, själsont. Samtidigt blev lilla sunshine krasslig i förkylning så vi har varit hemma tre dagar. Känns som vi behövde det. Jag har till exempel snittat tolv timmars sömn och dessutom sovit middag. Då behöver man sova.

Det har gått i ett, livet ett tag. Och ibland blir det för mycket. Bägaren rinner över och man orkar inte vara stark utan behöver få vara svag. Jag har varit ledsen och det är rätt sunt. Jag är ledsen på en del människor och även på mig själv.

Som vanligt när det är lite turbulens så märker man vilka som är ens riktiga vänner. Det känns gott att veta det. Vilka man får stöd och energi av när man behöver det. De som man vill ge detsamma. Relationer där man bara ger, ger och ger är rätt värdelösa så här i vuxen ålder.

Som vanligt då; efter regn kommer solsken. Back to life!

I dag har jag både jobbat och vilat. I dag har jag fått ett mycket intressant samtal om ett kul uppdrag framledes. I dag ska jag få umgås med min bästa vän Maria. I dag är en bra dag. I morgon blir ännu bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej min Vän!
Trevligt med lite läsning;) Har sett att bilen stått hemma, men trodde det var Stella som dragit på sig nån förskylning. Men va skönt att du mår bättre. Det gör jag med. Hoppas få ta bort mina operationsplåster imorgon. Det kliar så jäkligt. Ha en trevlig kväll. Vi borde få till en promenad med prinsessorna nån dag. Kramar Grannen!