fredag, oktober 07, 2011

Bluemarks

Har varit riktigt duktig med träningen den här veckan. Tidigare var jag lite av en individualist när det gäller träning, det vill säga sprang, gick eller styrketränade helst själv. Efter påtryckningar har jag tänkt om och provat lite olika pass. Och well, jag ger mig, pass är roligare. Har kört två pass zumba den här veckan, som faktiskt är så roligt som alla tjatar om. Veckan, för att inte säga livets, träningsupplevelse so far ägde rum i går kväll. Box och kick. När jag kom till passet hade jag missat att det var 80 minuter det handlade om. Men det var tur, för herre vilken urrensning. Har länge tänkt att det här med boxning nog är nåt för mig. Och jag hade rätt. Kändes som att jag slog och sparkade för kung och fosterland... på Matilda. Hon fick som tur är göra dito på mig. Givetvis med handskar och såna här kuddar som jag just nu glömt namnet på. Efteråt kände jag mig så lycklig. Det var mer än träning, liksom. Att slåss är definitivt min grej, under de former som igår givetvis. I dag har jag skön träningsvärk och blåmärken på högerarmen efter Matildas fotbollssparkar och det känns underbart. Längtar till nästa torsdag.

I dag skulle jag kunna slänga ur mig ett hundratal superlativ. Men jag nöjer mig med att skriva att det är fredag, jag och Stella är är lediga, Sunshine gick upp själv, lekte och jag vaknade av mig själv 9.30, solen skiner, vi ska hänga med människor vi gillar och har absolut inga måsten. Because we´re worth it!

Inga kommentarer: