måndag, februari 25, 2008

Nu är det över

Nu har jag gjort det. På 2.29 dessutom. För de som inte vet det så är det en jäkligt bra tid för en förstagångsåkare som började träna för tre veckor sedan. Jag har nog nästan aldrig varit så nöjd och stolt över mig själv som jag är över min Tjejvase-prestation. Om man får skriva så i jante-Sverige. Det skiter jag i. Det får man. Jag är bäst.

Lite blandade pics från loppet. Som tur var fick jag grym assistans hela dagen av Stefan, mamma och pappa. I starten fick jag kramas med kransmasen och bli coachad av Anna. Sen bar det av. Jag betedde mig förmodligen oförskämt under exakt hela loppet men när tävlingsjävulen sätter i får feta tanter som blockerar spåren ursäkta. Jag skulle bara förbi och fram. Att stanna och njuta av blåbärssoppa i kontrollerna var det inte till att tänka på - jag slafskastade och tryckte i mig kexchoklad och vatten för att orka. Jag gjorde också såna där fräscha ursnytningar som idrottsfolk gör. Haha. Jag vinner säkerligen inga skönhetspoäng under loppet men vem fan bryr sig om det?

Det var en helt fantastiskt dag men sol, några plusgrader och ett jäklans bra före. Som jag stakade. Kändes som om jag stakade om rätt många. Och ja, det gjorde jag. Efter en titt i resultatlistan idag så kom jag på 648:e plats av runt 7 000. Inte illa. På upploppet gav jag allt och lite till. Ser ut som om jag tar i så att jag håller på att spricka typ. Väl i mål infann sig en helt obeskrivlig känsla. Det var helt fantastiskt. Bättre än jag någonsin kunde ana. Nästa år blir det hela Vasaloppet. I alla fall kanske.






6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till en väl genomförd tjejvasa! Haha, efter min andra tjejvasa åkte jag på 2.36, i pissföre och med en avbruten stav hela 5 km i mitten av loppet! Det kallar jag bedrift, det borde kommit i tidningen.

Sofia sa...

Tackar :)
Men oj, din tid var ju kanon med tanke på omständigheterna! Åkte du i år med?

Anonym sa...

Ja, just! Nej, inte i år, detta var några år sen, men nästa gång är jag sugen på stafettvasan och tävla i lag!

Anonym sa...

Med den inställningen så åker du på 2 h nästa år! Kom ihåg att börja skidträningen lite tidigare bara!

Sofia sa...

Linnea: Ja Stafettvasan verkar kul. Vi ska faktiskt ha lag på fredag i den. Så det blir en tur till i Vasaloppsspåret.

Sofia sa...

vasalöpare: Ja man blir ju lätt sugen på att slå tiden nästa år. Och precis som du skriver så ska det börjas i tid då :)