onsdag, december 05, 2007

Äntligen lucia

Jag fick tag i na´. Perfekt. Det blir hela Sveriges lucia, eller i alla fall SVT:s, som får pryda omslaget nästa vecka. Hon var söt.. men hade kort mörkt hår. Jag är fortfarande av den uppfattningen att en lucia ska ha långt blont hår. Gissa vem jag syftar på. Just det, jag är lite sur över att jag inte får vara lucia längre. Jag får inte ens vara med som tärna. Tror att jag ska fråna Tin om inte vi kan lussa med hästarna eller nåt så att man i alla fall kommer i närheten av ett luciatåg.

Nu ska jag irra runt och hitta den där jävla adventsstjärnan. Varför är det norm att pynta? Man borde egentligen strunta i det men det finns ju två viljor där hemma i huset. Efter adventsstjärnehetsen ska jag åka hem och laga asiatisk biff, Thailands nationaldag till ära. Sen tänker jag få tummen ur, sätta på mig det nya rosa Craft-setet och ge mig ut med stavarna. Japp, jag ska pensionärsgå, men det är bästa sättet att komma igång inför Tjejvasan har en mycket rutinerad Vasaloppsvinnare berättat för mig. Bara att lyda. Men fan va töntig jag kommer att se ut.

Inga kommentarer: